* De foto uit het voorbeeld

3 Tips om te herstellen van je verlies ervaring

Verloor jij ooit je kindje tijdens de zwangerschap of rondom de geboorte? Dan kun je daar ook later nog veel last van hebben. Je emoties wegstoppen of heel veel gaan werken werkt niet zo goed. Wat kun je dan doen?

Deze 3 tips kunnen je helpen bij het herstellen van je verlieservaring.

  1. Schrijf een brief aan je kindje. Vertel daarin over je zwangerschap en over jullie als ouders. En misschien over de toekomst die je voor dit kind had gewild. Je partner kan ook een brief schrijven. Het kan heel waardevol zijn om de brieven van elkaar te lezen.
  2. Investeer in het vertrouwen in jezelf en je lichaam. Mindfulness kan je daar heel goed bij helpen en zorgt ook voor minder stress en meer energie. Je zou kunnen kiezen voor gespecialiseerde mindfulness programma’s voor vrouwen met een verlieservaring rondom zwangerschap en geboorte.
  3. Geef een mooie plek aan spulletjes die je herinneren aan het kindje dat zo kort bij je was. Misschien de zwangerschapstest, een (echo)foto of iets bijzonders dat je kocht of kreeg? Je kunt er geregeld een kaarsje bij branden. Of je bewaart de spulletjes in een bijzondere bewaardoos.

Heb je meer nodig om met je verlies om te gaan?

Houdt je verlies je nog te veel bezig? Voel je dat je hulp nodig hebt?
Je bent heel welkom voor persoonlijke begeleiding.
Het Hart-reis programma heeft al veel ouders en kinderen geholpen om krachtig te herstellen.

Ik geef je graag nog meer tips.
Heb je vragen? Wil je een gratis bel afspraak?
Stuur me een bericht met je vraag, dan spreken we elkaar snel.

Jolanda 06 – 41 55 84 83

Categorie├źn

Onderwerpen